Marketing afiliat vs. MLM-uri: Ce trebuie să știți

Marketing afiliat vs. MLM-uri: Ce trebuie să știți

NU sunt la fel, în ciuda a ceea ce reprezentanții ar dori să crezi.

La fel ca mulți oameni, am avut câteva mici experiențe cu MLM-uri (companii de marketing pe mai multe niveluri). 

În timp ce urmăresc o mulțime de videoclipuri anti-MLM pe YouTube, văd că reprezentanții MLM spun multe despre aceleași lucruri. Unul dintre aceste lucruri este că „practic ești un afiliat”sau „vei fi un influencer daca te alături!”

Niciunul dintre aceste lucruri nu este adevărat. De ce ? Să explorăm.

Ce este marketingul afiliat?

Marketingul afiliat este un tip de marketing în care distribuiți produse care vă plac pe blogul dvs. sau pe profilurile rețelelor sociale. 

Puteți găsi programe de marketing afiliat pentru multe companii mari. Chiar și afacerile online mai mici vor avea programe de afiliere. Acest lucru este obișnuit mai ales când vine vorba de cursuri online și afaceri similare. Inscrierea intr-un program de afiliere se poate face prin intermediul platformelor de profil (cu care imparti castigurile) sau direct pe platforma site-ului care vinde produsul (https://topingrediente.com/afiliere/)

Ca afiliat, lucrezi pentru tine. Puteți lucra cât de mult sau cât de puțin doriți și puteți distribui câte link-uri afiliate doriți. Desigur, trebuie să respectați regulile programului.

Dar, în cea mai mare parte, este o parte excelentă a unei afaceri de creare de conținut online. Și dacă distribuiți produse de la mărci în care aveți încredere, puteți construi încredere cu publicul dvs. și puteți obține vânzări recurente. În plus, vă puteți înscrie în câte programe de afiliere doriți.

Ce este marketingul pe mai multe niveluri (MLM)?

Marketingul pe mai multe niveluri , sau MLM-urile, sunt companii care recrutează contractori independenți pentru a testa și a-și vinde produsele. Alternativ, reprezentanții își pot petrece timpul recrutând alți oameni pentru a se alătura oportunității de a vinde și de a recruta alți oameni.

Majoritatea companiilor nu trebuie să folosească modelul de afaceri MLM pentru a vinde produse. Ele pot vinde folosind propriile bugete de publicitate sau afiliere. Se pare că marketingul afiliat și marketingul în rețea (un termen alternativ pentru MLM) sunt aceleași.

Cu toate acestea, nu aveți atâta flexibilitate într-un MLM. Reprezentanții vă vor spune că puteți lucra oricând. Dar după ce te înscrii, persoana care te-a recrutat îți poate spune că trebuie să cumperi tone de produse și că trebuie să recrutezi alte persoane.

De multe ori nu poți obține profit doar vânzând produsele. Iar multe contracte de distribuitor MLM vă interzic să vă alăturați unui alt MLM în același timp. Asta înseamnă că ești blocat să promovezi o singură companie și o singură gama de produse.

Cum să vă alăturați

Pentru a vă alătura unui program de afiliere, este posibil să aveți nevoie doar să furnizați numele și informațiile de contact(nr telefon, adresa de email etc). O mulțime de platforme de afiliere va cer, de asemenea, să dați un nume de domeniu pentru site-ul web (blog) și poate unul sau două grupuri sau pagini de rețele sociale.

Compania va folosi apoi aceste informații pentru a decide să vă accepte sau să vă respingă. Dacă programul vă acceptă, veți putea face distribuiri de link-uri speciale. Linkurile vor ajuta compania să țină evidența vânzărilor pe care le generati.

Practic pentru marketingul afiliat, nu ai nevoie de multe pentru a te alătura. Unele companii cer să fii major (de obicei 18 sau mai mult) daca au in portofoliu produse care nu sunt destinate minorilor. 

Costul de înscriere

O altă diferență majoră între marketingul afiliat și MLM-uri este costul de înscriere la un program. Niciun program legitim de marketing afiliat nu vă va face să plătiți pentru a vă configura contul. Crearea contului de afiliat este gratuita!

Unii proprietari de afaceri, cum ar fi creatorii de cursuri, vă vor cere să urmați mai întâi cursul. Dar poți urma cursul pentru a învăța ceva.

Când vine vorba de MLM-uri, există aproape întotdeauna un cost pentru a te alătura. Unele MLM-uri au taxe de pornire mici, sub 100 RON. Dar alte taxe pot depăși 1.000 RON, iar reprezentanții MLM vor pretinde că reprezinta o investitie pentru a începe o afacere.

Amintiți-vă, totuși, că nu vă începeți propria afacere. Vă înscrieți pentru a vinde un produs și pentru a recruta oameni. 

Costul de ședere

Odată ce te înscrii într-un program de afiliere, ești bine. Nu ar trebuit să cheltuiești bani la început și nici nu trebuie să cheltuiești bani în continuare pentru a câștiga comisioane. Poti sta in progamul de afiliere oricat vrei fara sa platesti nimic!

Indiferent dacă comisionul tău este de 1 leu sau 10.000 lei, poți obține acei bani. Acum, unele programe de afiliere au un prag de plată. Deci, dacă nu realizezi pragul in acea lună, s-ar putea să fii nevoit să-ți aștepți banii luna viitoare. Dar odată ce soldul tău depaseste acel prag, vei primi banii pe care i-ai câștigat.

Veniturile din marketing afiliat sunt usor de obtinut dar pentru a obtine un venit din care sa te intretii trebuie sa te straduiesti mai mult; nu este suficient sa dai “Share” la cateva produse.

Aproape fiecare MLM au un fel de taxă pentru a rămâne activ. Unele companii au taxe pentru site-uri web care acoperă costul site-ului sau contului dvs. personal. Dar multe MLM-uri au cerințe personale de volum (plan de vanzari).

Puteți îndeplini aceste cerințe vânzând clienților. Cu toate acestea, dacă nu poți convinge pe nimeni să cumpere, s-ar putea să fii încurajat să cumperi singur. Astfel, puteți îndeplini cerințele pentru a vă câștiga comisioane.

Cum faci bani

Desigur, nu pot compara programele de marketing afiliat și MLM-urile fără să vorbesc despre cum faci bani. Marketingul afiliat este destul de simplu prin faptul că câștigați un comision pentru fiecare vânzare pe care o generați. Sunt programe de afiliere care recompenseaza simbolic chiar si traficul catre magazinul online sau de ori cate ori bannerul gazduit de blogul tau este vizualizat.

Când cineva face clic pe linkul tău de afiliat sau folosește codul tău de afiliat, vei primi comision pentru acea vânzare. Unele programe aplică comisionul doar pentru articolul specific pe care îl legați de link, în timp ce altele iau în calcul orice vânzare (valoarea intregului cos de cumparaturi).

Într-un MLM, puteți câștiga bani vânzând produsul. Veți avea un comision sau, diferenta dintre prețul de vânzare minus ceea ce ați plătit pentru produs.

Cu toate acestea, puteți câștiga bani și prin recrutarea de oameni. Dacă convingi pe cineva să se alăture oportunității, poți câștiga un bonus fix. Apoi poți câștiga bani oricând oamenii pe care îi recrutezi cumpără sau vând ceva.

Cine este clientul

În marketingul afiliat, afiliatul poate fi foarte bine un client al produselor pe care le promovează. Multe postări de sfaturi de marketing afiliat vor spune să recomanzi doar ceea ce folosești și iubești.

Aceasta este o modalitate bună de a vă conduce afacerea de marketing afiliat. În calitate de muzician, deexemplu, vei promova lucruri pe care s-ar putea să nu le deții în prezent. Dar este bine sa te asiguri că ai folosit și ti-a plăcut produsul, de exemplu printr-o încercare a instrumentului.

O parte tristă a MLM-urilor este că reprezentanții sunt foarte adesea clienții principali. Ori de câte ori un MLM iese cu un produs nou, reprezentanții sunt primii care îl cumpără. Trebuie să fii un „produs al produsului”, așa cum se spune.

Poate fi foarte greu să convingi clienții externi să cumpere de la un MLM. Prețurile produselor sunt ridicol de mari pentru a explica toate comisioanele pe care trebuie să le plătească. Deci, de ce aș cheltui 100 lei pe un produs pe care îl pot obține cu 20 lei?

Statisticile

De asemenea, ar trebui să luați în considerare statisticile când vine vorba de succes cu marketingul afiliat față de un MLM. Când vine vorba de marketing afiliat, un sondaj a constatat că 65% dintre respondenți câștigă ceva bani din acesta (5 până la 20% din venitul lor total).

Din păcate, aceeași comparație arată că în MLM-uri, doar 0,4% dintre oameni (adică 4 din 1.000) vor obține profit. 

Dar costurile pot crește și de obicei nu ești încurajat să te uiți la cheltuielile tale. Îmi pot imagina doar câți bani au pierdut alții, care nu au ajuns niciodată aproape de vârf, în MLM-uri.

În ultimii ani, mai mulți oameni au aflat despre aspectele negative ale MLM-urilor. Chiar dacă nu ești anti-MLM, în sine, s-ar putea să știi să stai departe de acele companii.

Dar reprezentanții MLM nu spun ca sunt în MLM. În primul rând, adesea nu vă vor spune numele companiei. De asemenea, se vor prezenta ca agenți de marketing afiliați sau vânzători direcți.

Toate aceste lucruri sunt moduri legitime de a face bani. Deci, dacă nu știi la ce să te uiți, poate fi ușor să fii absorbit de un MLM. Asigurați-vă că obțineți numele companiei, astfel încât să îl puteți cerceta în afara a ceea ce vă spune reprezentantul.

Sau, mai bine, nu vă alăturați niciunei oportunități de afaceri la care cineva vă recrutează pentru a vă alătura.

Concluzii

Reprezentanții MLM încearcă să se poziționeze ca agenți de marketing afiliați. Dar ceea ce fac ei poate fi diferit de marketingul afiliat legitim.

Dacă cineva încearcă să te recruteze într-un MLM, fii sceptic. Pune întrebări despre cât te poți aștepta să câștigi și cât vei cheltui atunci când te înscrii.

Și asigurați-vă că vă faceți propriile cercetări, chiar dacă persoana vă spune să nu o faceți. 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: