Cunoaștem de mii de ani cea mai bună dietă pentru oameni

Cunoaștem de mii de ani cea mai bună dietă pentru oameni

Știința este cea mai bună metodă pe care am conceput-o vreodată pentru a răspunde la întrebări la care nu putem răspunde cu observații întâmplătoare; ne extinde observațiile și simțurile dincolo de nevăzut, de neauzit și de neatins; să vedem dincolo de limitele ochilor noștri și să auzim dincolo de limitele urechilor noastre. Oferă metode pentru a ne apăra de părtinirile noastre native, pentru a lua în considerare variabilele pe care nici măcar nu le-am luat în considerare și pentru a măsura diferențele dintre cauzalitate și accident.

Dar știința nu a fost niciodată menită să pună la îndoială răspunsurile de încredere pe care le aveam deja. Știința poate și ar trebui cu siguranță să ne invite să punem la îndoială răspunsurile, dar nu toate răspunsurile sunt supuse îndoielii.

Un exemplu? Aruncă un măr în aer și știi cu certitudine absolută că va cădea înapoi, nu va pluti.

Același lucru este valabil și în nutriție. Fiecare specie sălbatică de pe planetă știe să mănânce dieta la care este adaptată. Carnivorii știu să mănânce carne; ierbivorele știu să mănânce frunze și iarbă; Koala știu să mănânce eucalipt, iar panda uriașă știu să mănânce bambus. Și noi suntem animale; și noi, cândva, știam ce să mâncăm pe baza aceluiași amestec de experiență culturală și instinct. Știința ar fi trebuit să servească doar la îmbunătățirea înțelegerii noastre native. În schimb, am abuzat atât de aplicațiile științei nutriției încât, în timp ce panda continuă să mănânce bambus, oamenii sunt înșelați.

Oamenii de știință în nutriție concurează pentru a fi remarcați, iar unii se predau tentațiilor periculoase ale notorietății. 

Mass-media de masă prosperă împingându-ne printre recomandări dietetice care se exclud reciproc, hrănindu-ne cu pseudo-confuzie cu privire la alimente care sunt sau nu sunt bune pentru noi. 

Punctul de vedere extrem al oamenilor de știință, combinat cu raportarea într-o singură notă a mass-media, stimulează ideea că orice studiu, oricât de lipsit de importanță, este motivul pentru a regândi întreaga sumă de cunoștințe acumulate despre nutriție. 

Drept urmare, am cumpărat o mulțime de prostii scumpe despre dietă și știință deopotrivă.

Privită obiectiv și în context, știința relevantă nu a inversat niciodată condamnarea grăsimilor saturate pentru crimele împotriva coronarelor noastre, așa cum susțin deseori acum discuțiile din cultura pop despre acest subiect. Mai degrabă, a dezvăluit că există mai multe moduri de a mânca prost și se pare că ne-am hotărât să le explorăm pe toate. Grăsimile saturate în exces nu sunt bune pentru noi, nici excesul predominant de zahăr adăugat și carbohidrați rafinați.

Da, o calorie este o calorie. Dar cel mai bun mod de a gestiona această cantitate este calitatea a ceea ce mâncăm. Nu, nici grăsimile saturate, nici zahărul nu sunt singurul adevărat țap ispășitor pe care să se pună accentul în povestea obezității și a bolilor cronice. Nimeni nu ne va salva de noi înșine. Toate acestea nu se aseamănă cu știința: mai degrabă, este un atac asupra ei.

Acolo unde oamenii consuma preponderent alimentelor sănătoase, mai ales plante; oriunde acestia mănâncă mai ales legume, fructe, cereale integrale, fasole, linte, nuci și semințe și beau în mare parte apă, ei tind să trăiască mult, să prospere cu vitalitate. Nu este datoria „științei” să dărâme această fundație stabilită: este datoria științei să construiască pe ea.

 Fasolea, lintea și năutul sunt printre cele mai hrănitoare dintre alimente, cel mai constant legate de cele mai bune dintre toate rezultatele posibile pentru sănătate . Fructele întregi ne apără împotriva obezității și diabetului, indiferent de ceea ce „știința” dezvăluie despre fructoză. Nucile și semințele întregi au fost bune pentru noi înainte, în timpul și după obsesia noastră presupusă bazată pe știință de a tăia grăsimea la întâmplare. Termenul „carbohidrat” poate insinua știința ca ar fi un produs ce merita evitat, dar în practică stim ca exista in fiecare hrană vegetală, de la rădăcină la fruct, de la cereale la frunze, precum și in zahăr sau făină albă. Judecata sumară pe o întindere nutrițională atât de vastă este, într-un cuvânt, idioată.

Da, cultura noastră a popularizat mâncarea cu conținut scăzut de grăsimi, așa cum a procedat cu mâncarea cu conținut scăzut de carbohidrați, mâncarea fără gluten, mâncarea fără OMG. Dar nici acestea nu au reprezentat vreodată îndrumări de specialitate și a fost întotdeauna o exploatare în scop profit a mesajelor care au avut sens în context. Reducerea grăsimilor din dietă are sens atunci când înseamnă mai puține nuci, mai multă fasole ; dar nu atunci când înseamnă toate Snacks-urile pe care le poți mânca. Evitarea glutenului are sens atunci când esti sensibil la acesta, dar nu altfel – și cu siguranță nu atunci când înseamnă aruncarea cerealelor integrale fără un motiv întemeiat.

Cu alte cuvinte, sunteți păcălit în fiecare zi. Această istorie de falsificare intenționată a consensului experților cu privire la nutriție a fost în continuare deformată într-o renunțare nu la falsificare, ci la expertiză.

După cum se spune, în fiecare minut se naște un fraier. În aceste zile, ești predispus să-i găsești la coadă la circul mediatic fără sfârșit, hrănindu-se cu dezinformare, înghițind ceva ce nu ar trebui. Sfatul meu pentru tine? Nu intra in coada asta!

Dacă arunci un măr în aer, acesta va cădea înapoi. Noi stim aia; este un fapt. Când o face, prinde-l și mănâncă-l. E bine pentru tine. Știm și asta.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: