Ce ai face dacă 99% dintre oameni nu ar dori produsul tău?

O companie a chestionat șase orașe din SUA pentru a stabili dacă ar plăti pentru un nou serviciu. Un serviciu pe care în cea mai mare parte oamenii îl primeau deja gratuit. 99% dintre oameni au spus nu. Au făcut un alt sondaj și totuși doar 4% ar plăti pentru acest nou serviciu. În cele din urmă, au găsit un segment extrem de mic al populației, în care jumătate dintre ei ar spune da, dar numai dacă li s-ar oferi prima lună gratuită și, de asemenea, le-ar rambursa toate taxele de instalare dacă ajung să anuleze.

Compania merge înainte și începe serviciul. După aproximativ un an, au doar 8.000 de abonați și suferă de o rată de abandon foarte mare a clienților. Având în vedere această întorsătură a evenimentelor, s-ar părea că cel mai prudent lucru de făcut ar fi să vă reduceți pierderile și să reduceți efortul. Dar ei cred suficient în produs și că oportunitatea este suficient de mare, așa că continuă să investească în companie. Supraviețuiește acestui debut inițial dur și trăiește mai mult de 40 de ani și continuă până în prezent.

Compania este HBO.

O concluzie cheie din analiza istoriei și succesului HBO este că nu este vorba doar despre crearea unei bariere de plată sau chiar despre exclusivitate. Este vorba de a produce constant conținut de o calitate extrem de înaltă. 

Absolvent al Facultatii de Industrie Alimentara din Galati, promotia 1994.

Lasă un răspuns